Dersin Adı | Stratejik Halkla İlişkiler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 311 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Stratejik halkla ilişkiler konusunda ileri düzeyde bilgi sağlanması ve öğrencilerin farklı stratejik halkla ilişkiler çalışmalarının uygulanmasında gerekli olan becerileri edinmesi. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kriz iletişimi, konu yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk gibi temel stratejik halkla ilişkiler uygulamaları derinlemesine irdelenecek ve vaka analizleri yapılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Yönetim ve Halkla İlişkilerin Stratejik Katkısı | Gregory, A., Willis, P. (2013). Strategic Public Relations Leadership, Taylor & Francis Group, pp. 5-30. |
3 | Halkla İlişkilerde Mükemmeliyet | Vercic, D., & Zerfass, A. (2016). A comparative excellence framework for communication management. Journal of Communication Management. |
4 | Bir Stratejik Halkla İlişkiler Modeli. Vaka Sunumu: NHS UK – İletişim Kuram Organizasyon | Gregory, A., Willis, P. (2013). Strategic Public Relations Leadership, Taylor & Francis Group, pp. 32-46. |
5 | Halkla İlişkiler Etkinliği için Stratejik Planlama | Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2012) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill, pp. 116-133. |
6 | Medya İlişkileri ve Sosyal Medya Yönetimi | Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2012) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill, pp. 177-187. Kim, Carolyn Mae (2021). Social Media Campaigns : Strategies for Public Relations and Marketing, Taylor & Francis Group, pp.1-27. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kamu İşleri: Hükümetle İlişkiler | Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2012) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill, pp. 306-325. |
9 | Kriz İletişimi Vaka Sunumu: Marriott Hotel Indonesia | Theaker, A. (2020). The Public Relations Handbook, Taylor & Francis, Ch. 8 Oliver, Sandra M.. Public Relations Strategy, Kogan Page, Limited, 2010, pp. 114-118. |
10 | Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda Halkla İlişkiler | Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2012) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill, pp. 326-347 |
11 | İş Etiği ve Halkla İlişkilerde Etik Kurallar | Gregory, A., Willis, P. (2013). Strategic Public Relations Leadership, Taylor & Francis Group, Ch. 8-9. Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2012) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill, pp. 70-88. |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Gregory, A., Willis, P. (2013). Strategic Public Relations Leadership, Taylor & Francis Group. ebook ISBN 9781135946661 Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2012) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill. ISBN 978-0-07-131578-4
Theaker, A. (2020). The Public Relations Handbook, Taylor & Francis Group. ebook ISBN 9781000208832 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kim, Carolyn Mae (2021). Social Media Campaigns: Strategies for Public Relations and Marketing, Taylor & Francis Group. ebook ISBN 9781000290646
Oliver, Sandra M.. Public Relations Strategy, Kogan Page, Limited, 2010, EBOOK ISBN 9780749458652
Vercic, D., & Zerfass, A. (2016). A comparative excellence framework for communication management. Journal of Communication Management, Vol. 20 No. 4, pp. 270-288. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 14 | |
Proje | 1 | 34 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. | |||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. | X | ||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest